Second stop, Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Tim Beishuizen - WaarBenJij.nu Second stop, Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Tim Beishuizen - WaarBenJij.nu

Second stop, Tulum

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 November 2018 | Mexico, Tulum

Na het toeristische gedeelte van Cancun gedag te hebben gezegd, heb ik geprobeerd de stad zelf eens te bekijken in een nieuw hostel. Het hostel was super lachen: lekker eten, veel gezellige lui en een heerlijk zwembad! De stad zelf echter was helaas niet veel beter dan Zona Hotelera en na een middagje lopen was het duidelijk dat Cancun niet was waar ik moest zijn.

Daarom heb ik vanochtend de bus naar Tulum genomen, een stadje ook in de Riviera Maya (het gebied met de Caribische stranden en toeristen), maar veel rustiger en erg gave gebieden om te bezoeken. Dat bleek een enorme winnaar, want Tulum is een paradijs ten opzichte van Cancun. Veel mooie plannen gemaakt, waaronder een test in duiken met de mogelijkheid tot halen van mijn PADI in geweldige 'cenotes', sinkholes met water. Gave ruines in de buurt om te bezoeken en een heerlijke vibe in het dorpje. Dit lijkt veel meer op wat ik wilde vinden in mijn reis!

Ook merk ik dat ik gaandeweg steeds meer het backpacken kan omhelzen. Heb minder het gevoel altijd iets te moeten doen, kom steeds meer gezellige mede backpackers tegen en mijn jetlag is zo goed als weg.

Ook nog even dia de muertas, dat was immers gisteren! De parades van o.a. James Bond zijn helaas niet in Yucatan, het schiereiland waar ik nu zit. Wel zijn overal op straat en voor huisjes Altaartjes gemaakt om hun doden te eren, en ze gaan naarhet graf van hun geliefden om het bij te werken. Het is een erg mooi gebruik en laat je zelf ook even stilstaan bij je eigen sterfelijkheid en die van anderen.

En at last, ik heb gevonden hoe foto's toe te voegen! Nu nog mezelf aanleren ook foto's te maken, ik vergeet die ook te maken na mijn mental pictures :-)

  • 03 November 2018 - 03:09

    Auke:

    Leuk zo’n positief bericht
    Backpackers zijn er echt overal
    Welke nationaliteiten kom je tegen behalve de Nederlanders, Duitsers en waarschijnlijk Australiërs ?
    Het zou leuk zijn als je Padi kan oppikken
    Hoe is de lokale bevolking of zien ze je teveel als toerist en melkkoe?

  • 05 November 2018 - 07:01

    Pim:

    Leuk om je ervaringen te lezen, Tim! Is het gebied behalve mooi en toeristisch ook nog in vroeger tijden bezocht door koloniale grootmachten? Ben benieuwd of daar ook nog eventuele resten van te zien zijn. Succes verder met je reis en je duikcursus. Veel Eindhovense groeten!

  • 07 November 2018 - 11:27

    Tim Beishuizen:

    De Mexicanen zijn redelijk laidback en niet per se geïrriteerd om de Gringo's in de iets minder toeristische gebieden. Ze zijn erg behulpzaam als je een beetje Spaans probeert te spreken, iets wat erg fijn is. Leer ik ook iets meer Spaans :-)

    @Pim: Daar is een hele historie van in Yucatan inderdaad :-). De Maya's zijn altijd erg verspreid geweest en erg vaak van land verdreven hier. Hun nederzettingen zijn ruines die je veel hebt en hun gebruiken worden nog wel in ere gehouden hier. Zo zagen ze de cenotes met gangen als deuren naar de onderwereld, en plaatsten ze kleine voorwerpen in hen als offeringen. Erg mooi om te zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Tulum

Tim

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2931

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: